رئیس اتحادیه لوازم خانگی از تغییر نکردن نرخ لوازم خانگی در نتیجه تلاطم در بازار ارز خبر داد.

تغییر نرخ ارز قیمت لوازم خانگی را افزایشی نکرد؛ اما دچار رکود ۹۰ درصدی هستیم

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی، گفت: باوجود اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت در نرخ ارز بودیم؛ اما هیچ یک از شرکت‌های لوازم خانگی نه تغییر قیمت داشتند و نه در صدد تغییر قیمت هستند.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها ثابت است و حدود سه تا چهار ماه است که قیمت‌ها تغییر نداشته است، ابراز کرد: در ابتدای سال به دلیل افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها قرار بر افزایش قیمت لوازم خانگی بود؛ اما طی جلسه‌ای که با وزارت صمت برگزار شد، تولیدکنندگان توافق کردند که افزایش قیمت را لحاظ نکنند؛ اما در خرداد ماه به دلیل تغییر قیمت فولاد و مواد شیمیایی، با مجوز سازمان صمت و سازمان حمایت بین پنج تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را لحاظ کردند.

پازوکی به رکود ۸۰ درصدی بازار لوازم خانگی از ابتدای سال به دلیل نبود قدرت خرید توسط مردم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه اغتشاشات اخیر هم به این رکود بیشتر دامن زد و آن را به ۹۰ درصد رساند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد: باوجود افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها؛ اما مشاهده می‌کنیم بازهم شهروندان ما توان خرید لوازم خانگی ندارد، روزگاری ما بازار شب عید را داشتیم؛ اما امروز چنین شرایطی را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده دارایی این موارد را در زمان دریافت مالیات از کسبه لحاظ و مقداری در این خصوص مساعدت کند.

خبرنگار: فرزانه زراعتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.